Suárezovo pojednání má typickou barokní scholastickou strukturu - Suárez nejprve identifikuje dvě krajní pozice:
- Trojiční nauka je nejen nad rozumem, ale dokonce proti němu. Tento názor je připisován Robertu Holkotovi OP (z. 1349), podle Suáreze neprávem.
- Trojiční nauka je dokazatelná čistě na základě rozumu. Tento názor je připisován Richardu od Sv. Viktora OSA (z. 1173), Jindřichovi z Ghentu (z. 1293) a Ramonu Llullovi (d. 1315).
T1: Dico ergo primo. Seclusa omni revelatione divina, impossibile est per evidentem demonstrationem cognoscere in Deo esse plures personas. Ita docent theologi omnes … [liber 1 caput 11 numeru 5]
T2: Dico secundo, absque revelatione divina non solum demonstrari non potest Trinitatis mysterium, verum nec cogitari potest tamquam possibile, cum aliquo assensu probabili vel opinativo aut formidoloso. Hanc etiam assertionem videntur supponere theologi omnes … [l1c11n10]
T4: Dico quarto, nihilominus asserendum non esse mysterium Trinitatis esse contra rationem naturalem. Ita sentiunt omnes. [l1c11n18]
Žádné komentáře:
Okomentovat